V Seminario sobre propiedad intelectual comparada: Brand and Trademark Protection
Ficha
- Impartición:
- -
- Horas teóricas presencial:
- 4
- Horas lectivas:
- 4
- Plazas disponibles:
- 0
- Aula:
- Aula 3.11. Facultad de Bellas Artes. Campus de Guajara ULL.
- Categoría:
- Curso de Extensión ULL
- Más información:
- https://www.ull.es/cultura/cursos-extension-universitaria/
Descripción
- Objetivos
- Description of the lecture:
How law protect brands?
- why such protection is important?
- rules of fair competition, civil law, IP law
- mala prohibita
- EUIPO and Polish Patent Office
How to promote legally brands on the Internet?
- why this topic is important nowadays?
- area of risk
- trademark, copywriting, protection of image, forbidden commercials, comparative advertising, influencing
Trademark – is it so important to protect?
- trademark – what is it?
- what can be protected by trademark?
- trademark, name of the company, brand – what is the difference?
- what is the protection of it?
- what is the procedure and how to check if some graphic is registered?
- examples - Horario:
-
- Jueves 11:00 13:00
- Miércoles 11:00 13:00
- Profesorado:
-
- Anita Kubanek
- Metodología docente
- El seminario será una exposición teórico-práctica en lengua inglesa, con participación activa del alumnado.
- Programa
-
-
Brand and Trademark Protection
Imparte: Anita Kubanek.
Graduate of Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz – Faculty of Administration and Social Science. Doctor of Juristic Science (Adam Mickiewicz University in Poznan). Graduate of Master of Business Administration (Wyższa Szkoła Bankowa in Toruń / Franklin University USA). Specializes in economic law, economic criminal law, penal revenue law and IP law. Associated through 10 years with munitions industry. Experienced in public relations, human resources, marketing and management. Participant of many projects aimed at improving of teaching skills and using modern approaches of education. Participant and implementer of projects connected to business activity and enterprise. Member of plenty of networking groups and associations. Participant of plenty of conferences about law and business topics. Entrepreneur in area of business training.
-
Brand and Trademark Protection
- Criterios de evaluación
- Asistencia participativa.
CERTIFICADO DE ASISTENCIA: La ULL, a través del Vicerrectorado de Cultura, Participación Social y Campus Ofra y La Palma, emitirá un certificado de asistencia a todas aquellas personas que participen, previa inscripción en la actividad. - Observaciones
- Actividad de Extensión Universitaria organizada por la Cátedra Cultural «Francisco Tomás y Valiente», con la colaboración del Aula Cultural «Radio Campus», Docencia en Derecho Civil y Asociación cultural de relaciones internacionales «Hacer para el Desarrollo».
Tipos de Inscripción
Información
Para inscribirte debes acudir a nuestras oficinas en
Lunes a Viernes (9:00 - 14:00)
Lunes (16:30 - 19:00) (*) No aplicable en jornada especial
Avenida de la Trinidad, 61. Aulario Torre Profesor Agustín Arévalo, Planta 0
Campus Central Universidad de la Laguna, 38204 San Cristóbal de La Laguna
(+34) 922319200, info@fg.ull.es